måndag, mars 05, 2012

Mars 5

Idag är jag inte så rolig. Druckit alldeles för mycket te, har lite för ont i magen och har alldeles för mycket plugg inför imorgon. Ångest kallas det nog.
Men nog var det så att frisk luft och lite mars-vårsol gav mig ett litet lyft. Ska ta mig en dusch, göra ett sista ryck, och sen får det vara.
Äta kvällis hos mormor. Promenera hem. Lägga en riskudde på magen och vira en filt om mig.
Det gäller ju bara att göra sitt bästa. Undrar hur många gånger idag jag fått påminna mig själv om det.




I natt drömde jag att jag kelade med denna underbara, sagolika lilla flicka. Värdsystern jag hade när jag bodde i London. Sol heter hon. Här är hade hon ännu inte fyllt fem. Nu är hon sex år gammal.
Vaknade upp och insåg hur mycket jag saknar henne och hennes varma, omtänksamma, generösa, härliga föräldrar. Jag kan fortsätta lassa på med fina adjektiv, men någonstans får jag väl begränsa mig.
Borde planera en resa tillbaka till fina Kingston. Kanske till sommaren. Vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar