torsdag, februari 23, 2012

Trött?

Det blev ännu en sen natt efter en biltur med Ludde. Bestämde mig för att bojkotta väckarklockan i morse, vilket resulterade i ja, 13 timmars sömn.
 Vad ska jag nu göra när jag inte kan skylla på att jag sovit dåligt? Måste jag räkna matte då? 
Man kan ju faktiskt bli trött av att sova för mycket också... Alla ursäkter är bra ursäkter, väl? 
     FAST, är jäkligt less på dom ursäkter som involverar årstiderna. (Känn dig träffad mamma).
Höst: "Man blir ofta trött och deprimerad på hösten, när det blir så mörkt och så..."
Vintern: "Vintern är en så lång och trist period, klart du blir trött".
Våren: "Det sker så mycket omställningar, det är okej att vara trött".
Sommaren: "Man blir helt utslagen av värmen!"

Jag behöver alltså aldrig räkna matte?  
 

Äh bullshit säger jag. 


Cyklade iväg till finaste Elin för massa prat. I den (som alltid) kolossala motvinden, var i alla fall Beiruts senaste album en liten klapp på axeln. Tills ipoden dog. Så klart. Vill man så kan man ju göra någon sjuk, symbolisk tolkning i att det var meningen. Att det betyder att jag är ensam på riktigt nu. 
Tur att jag inte tror på sånt trams då.

Ta det lugnt, cykelpump!

Fasen det rimmade inte alls.

Cykelpump ... my hump?

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar