fredag, februari 24, 2012

Stolt Nv-nörd

Hejsan. Jag fick lägga av med matten nu. För jag kan inte liggande stolen. Ni vet sån division en del fick lära sig när man var yngre, i typ femman. Haha.
Innan jag valde Matte E fick jag höra att det var en flummig kurs. Jag kan inte annat än att hålla med. Men det gör den lite extra charmig på nåt vis, hehe.
Första lektionen fick vi höra att vi skulle börja räkna på tal i en annan dimension. Imaginära tal. Imagine that liksom.
                                                        



Hittade en kul beskrivning  av Moivres formel i boken. Tydligt skriven av en propagandisk, (fast säkert ganska söt) mattenörd. Jag själv lär ju rankas som nörd för att jag skrattar åt den. Men det är ett pris jag är redo att betala.



Hehe ja. Ibland kan jag till och med se ut såhär när jag pluggar. Som igår. I min egen lilla värld, pratar med mig själv. Utbrister "BULGUR!!" När det går mindre bra. Och "NAILED IT!!" när jag får till det.

Till en flumkurs kan allt kännas lite mer seriöst med ett par feta hörselskydd på, tänker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar