onsdag, februari 22, 2012

Precis vad jag behövde

Förlåt alla andra Julior. Men jag är övertygad om att jag spenderat dagen med världens bästa Julia.

Just shoppat mitt konto ner till 80 öre. Brukar aldrig göra så. Men vafasen.
     Dom där sista brallorna ville jag faktiskt ha. Så gärna att jag fick dela upp inköpet på kort och kontant (mynt och allt, då är man desperat). Och butik-killarna var ju så trevliga. Mina allra första cheapmonday-bralls. hah.
     Och kokboken jag  köpte på bokrean igår natt ville jag faktiskt också ha. Och den där andra boken, den hade ju så fint omslag (klassisk, men värdelös ursäkt). Och linnena som också fick följa med hem idag. Och tröjan. Och läppstiftet... Okej sistnämnda kanske var lite väl.
     Herre gud. Olikt mig. Som är född som smålänning och allt.
Kläderna hemma passar mig inte, och har knappt rört studiebidraget senaste två månaderna. Inte brytt mig. Inte  pallat.
Känns bra att hänga in nytt i garderoben. Börja på en ny bok.
Nytt. Nytt verkar kännas ganska okej.

Lassar på med gröt och banan. Handboll ikväll, skönt. Funderar starkt på att gömma mig undertäcket en stund och avlasta mitt tunga huvud. Som  enligt mina beräkningar utgör 59,9% av min kroppsvikt, för tillfället.
Kram på det. Eller det kanske skulle bli mer som en Zinedine Zidane-skallning med tanke på omständigheterna. Vi kör på en sån där fånig liten vinkning man brukar lyckas få till ibland istället. Vink vink.


Sånär obligatoriska frukost-bilden i brist på annat. Övriga inköp dyker säkert upp här någon gång i framtiden.
Vink i repris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar