lördag, februari 25, 2012

Tea love


Har bara under senaste året blivit en te-tok. Fasen skriver helst "tea" på engelska, har aldrig riktigt kommit i underfund med hur det stavas. Men, jag skriver te nurå. Ganska stolt över samlingen jag lyckats samla på mig faktiskt.
Idag kom storebrodern, som varit borta alldeles för länge hem från Thailand. Som vanligt bra på presenter gav han mig med ett vitt te (och brillor hihi), ska bli spännande att testa!

Äger mest svart ("uppiggande") och rött (rogivande), men har på senaste tiden fastnat för grönt!

Top 3 på listan just nu:

1. Exotisk vanlij (både svart och grönt, weird)
2. IEco:s gröna apelsin & svartvinbärste
3. Roibos röda kanelte.

Finns massa annat spännande med förstås. Som Kakao Chilli. Den ni. hehe.


Måste dock fortfarande ha mitt kaffe på morgonen. Höll på att döda i morse.

Kram på de, smultronte! (yay den satt som en smäck)

2 kommentarer:

  1. åh en sån fin samling min gode vän! chili är awesome i. provat rooibos lava? är tesorten english/british breakfast något som faller dig i smaken? svarta underbara téer. har två sorter från london här hemma. tea-party snart? puss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi tack , den går dock inte att jämföra med din! Nej lava har jag inte provat! Äger inte heller något breakfast tea, men nog faller det, likt de flesta mig i smaken hihi. JA till tea-party!! puss&kram

      Radera