måndag, april 09, 2012

Antinarkoleptiker?

Helt crazy. Kunde inte sova igår och ändå vaknar jag nu vid sex, och kan inte somna om. Hallå. Jag brukar ju vara den som somnar
I duschen, nykter som onykter. Sittandes, på stolar/fåtöljer/lutande mot väggar. I skolan, nånstans efter lampsläckningen och innan filmens intromelodi klingat färdigt. På avslappningen efter gruppträningspass, där jag iofs brukar vakna till lite smått av att min mun vill göra ifrån sig märkliga ljud. Och inte minst när jag råkar vakna utan väckarklockans godkännande, och inser att det är första dagen i skolan efter ett ruuuuligt påsklov?? Då brukar jag vara den som somnar.
Det bara måste ha att göra med att jag älskar skolan så innerligt. Typiskt. Att påsken alltid ska jävlas o ta slut bara sådär. Alltid samma visa. Rätt tyket från påskens sida om ni frågar mig.
Eller så har jag kanske, om man tänker efter, kommit ett steg närmre att bli friskförklarad på en eventuell narkolepsifront. Vem vet. Diagnoser är SÅ grundskolefasoner.




Eller på bussar i Berlin förresten. Men det är ju en världslig sak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar